Lønnsomhet og bærekraft

Vi har det beste og mest komplette tilbudet for flåteoperatører som vil øke den kommersielle produktiviteten, med nye og nyttige tilvalgsmuligheter, skreddersydde kommersielle pakker og innovative tjenester. Vi leverer de mest pålitelige og innovative løsningene som gir deg forbedret drivstoffeffektivitet, reduserte totale driftskostnader og effektiv administrering av virksomheten.

NY XC13-MOTOR

Den nye xC13-motoren har nye og banebrytende løsninger som sørger for svært høy drivstoffeffektivitet, med opptil 10 % lavere drivstofforbruk.

Den nye xC13-motoren har nye og banebrytende løsninger som sørger for svært høy drivstoffeffektivitet, med opptil 10 % lavere drivstofforbruk.

Nye XCursor 13 diesel har topp moderne drivlinjeteknologi – som Dual Flow Turbine Volute for lavere turtall, høyere drivstoffinnsprøytningstrykk (2500 bar), en ny og lettere sylinderblokk, veivaksel og kamaksel, smart utstyr og friksjonsreduksjoner.

Den største motoren leverer opptil 580 hk og et dreiemoment på 2800 Nm, noe som er perfekt for oppdrag som krever maksimal kraft, mens motoren med 500 hk og dreiemoment på 2600 Nm er best for å maksimere effektiviteten ved langtransport.

Den største motoren leverer opptil 580 hk og et dreiemoment på 2800 Nm, noe som er perfekt for oppdrag som krever maksimal kraft, mens motoren med 500 hk og dreiemoment på 2600 Nm er best for å maksimere effektiviteten ved langtransport.

Motorvekten er redusert med 10 %, og levetiden er nå opptil 1,6 millioner kilometer – 33 % mer enn forgjengeren.

Motorvekten er redusert med 10 %, og levetiden er nå opptil 1,6 millioner kilometer – 33 % mer enn forgjengeren.

Det høye dreiemomentet som er tilgjengelig ved lave motorturtall, tillater bruk av raskere bakakselutvekslinger. Lavere motorturtall på motorveien gjør at motoren bruker mindre drivstoff.

Kraftig motorbrems og ny drivlinje

Den nye, kraftige motorbremsen har lavere vekt og mer enn 15 % høyere bremsemoment enn standardversjonen. Den erstatter intarderen på de fleste oppdrag og sørger for lavere drivstofforbruk.

Den nye, kraftige motorbremsen har lavere vekt og mer enn 15 % høyere bremsemoment enn standardversjonen. Den erstatter intarderen på de fleste oppdrag og sørger for lavere drivstofforbruk.

Den nye generasjonen 17x bakaksel med raskere utvekslinger og den nye Traxon 2-girkassen gir enestående ytelse med enda lavere drivstofforbruk.

Aerodynamikk

Alle utvendige overflater er gransket i detalj for å optimalisere de aerodynamiske egenskapene og redusere luftmotstanden, der særlig de nye speilkameraene utgjør en stor forskjell.

Resultatet er store kutt i drivstofforbruk, CO2-utslipp og totale eierskapskostnader.