Kjøretøy som er utstyrt med en telematikkboks, sender løpende data til IVECO Uptime Monitoring System, som analyserer sanntidsstatusen for kjøretøyene og enkelte komponenter, som batteri, filtre, bremseklosser og bremser. Hvis det oppdages uregelmessigheter, sendes et proaktivt varsel til IVECO Uptime Customer Center, som iverksetter nødvendige tiltak for å unngå kjøretøyfeil og havari.
Ved avvik som kan føre til uplanlagt nedetid kontakter IVECO Customer Uptime Center proaktivt det nærmeste IVECO-servicesenteret, som informerer deg om behovet for service for å unngå havari.
For å gjøre den proaktive varslingen enda mer presis, kan IVECO-servicesenteret etter samtykke fra deg fjerntilkoble seg til det aktuelle kjøretøyet for å hente ut mer detaljert informasjon om problemet. Dermed blir det mulig å klargjøre nødvendige reservedeler og verktøy på forhånd, noe som reduserer tiden kjøretøyet må være på verksted.
IVECO Customer Uptime Center ligger i Torino. Et team med 80 operatører sikrer umiddelbar respons på 10 språk, og kommuniserer med deg og IVECO-servicesentrene for å unngå språkbarrierer.
Takket være tjenestene våre for kjøretøyadministrasjon og -overvåkning har vi så langt kunnet redusere uplanlagt nedetid med 20 %.
IVECO Remote Assistance eliminerer behovet for å utføre diagnostiske undersøkelser på verkstedet, noe som reduserer nedetiden og effektiviserer administreringen av reparasjoner.
Fjernhjelptjenesten (RAS) og den trådløse Over-the-Air-funksjonaliteten gjør det også mulig å løse en rekke problemer eksternt, slik at bilen kommer raskt tilbake på veien.
Med fjernhjelpstjenesten IVECO Remote Assistance kan IVECO-servicesentret koble seg til kjøretøyet eksternt og sjekke feilhistorikken, overvåke kjøretøyparametere, endre konfigurasjoner og utføre programvareoppdateringer for kontrollenheten via Over-The-Air-funksjonen.
Med samtykke fra deg kan servicepersonalet eller -teknikeren fra IVECO-servicesenteret bruke en spesifikk PIN-kode for å koble seg til kjøretøyet eksternt og løse problemer automatisk, så bilen raskt kan komme seg ut på veien igjen.
I tillegg kan IVECO-serviceteknikeren klargjøre nødvendige reservedeler og verktøy for reparasjonen basert på den trådløse avlesingen av data, slik at verkstedsoppholdet blir så kortvarig som mulig.
Med den nye IVECO Over-the-Air-tjenesten kan du selv oppdatere programvaren for kjøretøyet når det passer deg. Denne løsningen sparer tid og sørger for at kjøretøyet er oppdatert og velfungerende til enhver tid, uten at det må innom verkstedet.
IVECO Over-the-Air holder flåten effektiv og produktiv. Denne funksjonen er tilgjengelig på alle Daily- og IVECO WAY-kjøretøyer med en aktiv telematikkboks. Den er brukervennlig og sørger for raske programvareoppdateringer – uten behov for hjelp fra verkstedet. Oppdateringen kan lastes ned og installeres hvor som helst og når som helst i løpet av få minutter, så lenge kjøretøyet er trygt parkert.
For å bli varslet om tilgjengelige oppdateringer, må en IVECO ON-konto være registrert for kjøretøyene. Oppdateringene kan installeres via infotainment-systemet eller IVECO Easy-appen.
IVECO hjelper deg ved å tilby løsninger raskt for å holde kjøretøyene dine på veien. IVECOs Customer Uptime Center er tilgjengelig døgnet rundt, hele uken, og tilbyr assistanse i 36 europeiske land.
Alltid ved din side, 24/7
Ved havari kan du kontakte IVECO Non-Stop Assistance-tjenesten på tre måter:
• ring grønt nummer 0080048326000
• send inn kjøretøyets posisjon med ett klikk via telematikksystemet om bord
• bruk IVECO Non-Stop-appen
Non-Stop Assistance-tjenesten bemannes av et team på 80 operatører som kan gi umiddelbar respons på 24 språk, og bistår i kommunikasjonen med deg og IVECO-servicesentrene. IVECO Customer Uptime Center engasjerer IVECO-servicesenteret som er nærmest havaristedet. Underveis holder Customer Uptime Center deg informert om fremdriften, og sørger for at kjøretøyet ditt blir operativt igjen så raskt som mulig.
IVECO Non-Stop-appen kan brukes ikke bare i nødstilfeller, men også til å bestille reparasjonstjenester. Bare velg tid og sted, så bekreftes bestillingen i appen.
Men du vet også at hvis du jobber mye, kan uventede hendelser oppstå. Og da trenger du at situasjonen løses raskt.
IVECO har fokus på å sørge for at du raskt får hjelp til å komme tilbake på veien ved uforutsette hendelser, og på å ivareta de to viktigste ressursene dine: sjåføren og kjøretøyet.
Iveco Topcare er en premium-assistansetjeneste for tilkoblede kjøretøy med en telematikkboks, som er tilgjengelig for hele IVECO WAY-serien. Vi hjelper sjåføren og bistår med service og bilberging når uventede problemer oppstår.
Iveco Topcare omfatter service og bistand til sjåføren (hotellovernatting, transport med mer etter behov). Tjenesten krever en aktiv telematikkboks og et geofencingsystem.*
Takket være geofencingsystemet blir IVECO Customer Uptime Center varslet umiddelbart idet kjøretøyet ankommer et av verkstedene våre, med prioritert service for å løse problemet med kjøretøyet. IVECO Customer Uptime Center er direkte tilkoblet et nettverk av over 1600 IVECO-servicesentre over hele Europa, som kan håndtere problemer 24 timer i døgnet.
Varslingen starter automatisk en prosess med å hente inn reservedeler og engasjere kvalifiserte eksperter som jobber intensivt for å forkorte perioden med nedetid for kjøretøyet. Du får også kontinuerlige statusoppdateringer om reparasjonen.
Hvis reparasjonen tar lengre tid enn forventet mens du er ute på reise, tar vi oss av alt det praktiske, mens du får sjansen til å slappe av og lade batteriene. Vi kan hjelpe deg med hotell, måltider, transport, medisinsk behandling og parkering. Legehjelp er også tilgjengelig ved tilfeller av ikke-akutt sykdom.
*TOPCARE er tilgjengelig for tunge kjøretøy med telematikkboks som er koblet til Elements 2XL- og 3XL-pakker for service og vedlikehold i tre år, og der den relevante ansvarsfraskrivelsen er signert.
• Høy kjøretøystilgjengelighet takket være full gjennomføring av vedlikeholdsplanen definert av IVECO og den mest effektive reparasjonsprosessen.
• Vedlikehold og reparasjoner av høy kvalitet utført med originale deler innenfor IVECOs servicenettverk.
• Høyere restverdi for å beskytte kundenes investeringsverdi.
• Klare og godt definerte kostnader, jevnt fordelt over tid. Forenklet budsjettstyring.
• Reduksjon av administrative oppgaver.
• Vedlikeholds- og reparasjonskontrakter
• Du kan velge det beste nivået av assistanse basert på selskapets behov og størrelse, vel vitende om at de tilhørende kostnadene er faste og forutsigbare.
Velg og kombiner etter dine behov og din virksomhet
Stillstand kan ikke unngås helt, men de kan håndteres så effektivt som mulig.
IVECO overvåker kjøretøyet og dets komponenter for å lage en fleksibel og tilpasset serviceplan, basert på faktisk kjøretøybruk og komponentenes gjenværende levetid, for kontinuerlig å optimalisere vedlikeholdsintervallene og redusere kostnadene.
Hvis noen av følgende komponenter – motorolje (EO), luftfilter (AF) eller drivstoffilter (FF) – trenger forebyggende vedlikehold, sendes en vedlikeholdsmelding til IVECO Service Point, som kontakter deg for å planlegge neste tiltak, basert på dine ruter og kjøretøyets aktivitet.
*Fleksibelt vedlikehold er tilgjengelig for IVECO WAY-serien med Cursor 11- og Cursor 13-dieselmotorer.
Du betaler kun for den faktiske brukstiden. Helt skreddersydd og så enkelt!
Tjenesten "Betal per bruk" er tilgjengelig for Daily-kjøretøy fra modellår 2019 med Connectivity Box og IVECO service- og reparasjonsavtale 2XL eller 3XL. Du kan være trygg på at du betaler basert på din faktiske bruk samt kjørelengde, og kan spare penger sammenlignet med de opprinnelige service- og reparasjonskostnadene. Selv om den opprinnelige kilometerstanden i avtalen er overskredet, kan du stole på at kjøretøyet dekkes av service- og reparasjonsavtalen.
IVECO tilbyr utvidet garanti som inkluderer elementer fra Drivlinje, Drivlinje Pluss og Full reparasjon, som du kan velge som moduler.
Med utvidet garanti får du også rett til veihjelp døgnet rundt.
Kontakt din lokale forhandler for å få mer informasjon om hvilke tjenester som er tilgjengelige for kjøretøyet ditt, og velg den perfekte avtalen for din bedrift.