Ettersalg

Vil du montere andre dekk?

Dekkene som er tillatt, er angitt i vognkortet. Det er ikke mulig å montere andre dekk. Hvis du vil be om godkjenning for å montere andre dekk, må du be om en «Klarering».

Vil du ha mer informasjon om veihjelptjenesten vår ANS – Assistance Non Stop?

ANS – Assistance Non Stop er navnet på IVECOs veihjelptjeneste, som er tilgjengelig 365 dager i året, 24 timer i døgnet. Klikk her for mer informasjon om hvordan tjenesten fungerer.

Hva er Certificato di Conformità Europea (COC) (europeisk samsvarssertifikat), og hvordan kan jeg be om det?

Samsvarssertifikatet (COC) er en erklæring fra produsenten som dokumenterer at kjøretøyet samsvarer med den godkjente typen.

Dette dokumentet utstedes av produsenten til forhandleren, og det kreves av registreringskontoret når kjøretøyet registreres for første gang.

Hvis du trenger COC, kan din lokale eller foretrukne forhandler hjelpe deg.

Klikk her for å finne den som er nærmest deg

Trenger du det tekniske databladet (EDT, tidligere kalt DGM) for kjøretøyet ditt?

Hvis du er en IVECO-kunde og eier et kjøretøy med modellår før 2014, kan du be om det offisielle tekniske databladet (tidligere kalt DGM) ved å sende en kopi av kjøretøyets registreringssertifikat til følgende e-postadresse: irene.chini@IVECO.com.

For nyere modeller finnes ikke lenger det tekniske databladet, men du kan laste ned den europeiske typegodkjenningen fra påbyggerportalen (tilgjengelig for IVECO-godkjente påbyggere og forhandlere) ved å klikke her.

Vil du opprettholde kjøretøyets «helsestatus» for å forhindre uplanlagt nedetid? Vil du få råd om hvordan du kan redusere drivstofforbruket? Er du interessert i en tjeneste som kan hjelpe deg med å administrere flåten din?

Klikk her for å gå til nettstedet for IVECO ON. Hvis du foretrekker det, kan du kontakte IVECO-forhandleren din for å få det beste tilbudet.

Er du interessert i vedlikeholds- og reparasjonsavtalene våre?

Når du kjøper et IVECO-kjøretøy, kan du inngå en vedlikeholds- og reparasjonsavtale ved å kontakte IVECO-forhandleren din, som sørger for at du får et godt tilbud. Klikk her for å finne nærmeste forhandler.

Skal du «nasjonalisere» IVECO-kjøretøyet ditt?

Din lokale eller foretrukne forhandler kan hjelpe deg med dette. Klikk her for å finne nærmeste forhandler.

Ser du etter et delenummer for en originaldel fra IVECO?

Din lokale IVECO-forhandler kan hjelpe deg. Finn forhandler

Har du fått en e-post fra IVECO om en oppdatering som kan gjøres trådløst, og lurer du på noe i forbindelse med det?

Send en e-post til telematics@IVECO.com, så sørger brukerservice for at du får mer informasjon og veiledning. Du kan også besøke IVECO LIVE CHANNEL for å se veiledningene våre:

Trenger du en kopi av brukerhåndboken for kjøretøyet ditt?

Du kan finne og lagre brukerhåndboken i IVECO Easy Guide-appen, som er tilgjengelig for både iOS og Android. Når du laster ned appen og skriver inn kjøretøyets understellsnummer, kan du velge hvilket språk du vil lese håndboken i, før du laster ned en kopi. Hvis kjøretøyet er en eldre modell og appen ikke gjenkjenner understellsnummeret, kan du kontakte en forhandler for å bestille en papirkopi av håndboken.

Ser du etter et delenummer for en originaldel fra IVECO?

Trenger du mer informasjon om overhalte deler fra IVECO?

Du finner mer informasjon om de overhalte delene våre her 

Skal du «nasjonalisere» IVECO-kjøretøyet ditt?

Din lokale eller foretrukne forhandler kan hjelpe deg med dette. Klikk her for å finne nærmeste forhandler.

Vil du ha mer informasjon om aktuelle kampanjer på IVECO-deler?

Har du fått et brev fra IVECO om en tilbakekallingskampanje, men du har solgt det aktuelle kjøretøyet?

Send en e-post til recallcampaignmanagement@cnhind.com med informasjon om den nye eieren, slik at vi kan oppdatere informasjonen om kjøretøyet.

Har du fått et brev fra IVECO om en tilbakekallingskampanje, men du har aldri eid det aktuelle kjøretøyet?

Send en e-post til recallcampaignmanagement@cnhind.com og gi oss beskjed, slik at vi kan oppdatere databasen vår med riktig informasjon.

Har du fått et brev fra IVECO om en tilbakekallingskampanje, men det aktuelle kjøretøyet er skrotet/stjålet?

Send en e-post til recallcampaignmanagement@cnhind.com, og legg ved en kopi av bekreftelse av skroting eller anmeldelse hvis det er mulig.

Ser du etter en reparasjonshåndbok for et IVECO-kjøretøy?

Trenger du et teknisk datablad?

Ser du etter teknisk dokumentasjon for å tilpasse et IVECO-kjøretøy?

Hvis du er kunde, påbygger, forhandler eller et autorisert verksted, kan du registrere deg på nettstedet vårt IBB 

Er du interessert i sjåførkursene våre?

IVECO Driver Training er kursprogrammet vårt for økonomisk og trygg kjøring, rettet mot sjåfører av IVECO-kjøretøy. Det er et konkret kurs som gir deltakerne grunnleggende støtte for trygg kjøring, slik at de kan forbedre kjørestilen sin. Nå kan sjåførene bli godt kjent med kjøretøyet, slik at de kan redusere drivstofforbruket og driftskostnadene, samtidig som de tar vare på miljøet.
Kursene er delt inn i tre økter: teoretisk undervisning, statisk gjennomgang av kjøretøyet samt kjøring. Kursprogrammet er delt inn i kursdager som kan gjennomføres hos kundens virksomhet på forespørsel.

Hvis du vil ha mer informasjon eller avtale et kurs, kan du kontakte oss på: formazione-italia@IVECOgroup.com. Vi kommer tilbake til deg så snart som mulig med all nødvendig informasjon.

Vil du vite hvor mye ditt brukte IVECO-kjøretøy er verdt?

Du finner markedsverdiene for brukte kjøretøy i Eurotax-brosjyrene, som vanligvis selges i kiosker. Den blå Eurotax-oversikten viser de gjennomsnittlige kjøpsverdiene, og den gule oversikten viser gjennomsnittlige salgsverdier. Eurotax-verdien er grunnlaget for å evaluere hvert enkelt brukte kjøretøy. For å oppnå denne evalueringen, må man ta hensyn til kjørelengden, eventuelle skader og ekstrautstyr og utstyr på kjøretøyet samt mange andre faktorer. Derfor kan du kontakte eksperter ved behov for å få kjøretøyet undersøkt og evaluert basert på alt som avdekkes.

Er du interessert i å utvide garantidekningen?

Når du kjøper et IVECO-kjøretøy, kan du registrere deg for en utvidelse av garantien hos IVECO-forhandleren din, som sørger for at du får det beste tilbudet. Klikk her for å finne nærmeste forhandler.

Hvordan fungerer delegarantien?

Garantien på originale IVECO reservedeler er som følger:

• Innen tolv måneder etter kjøp ved deleskranken, kjøpt fra en autorisert IVECO-forhandler, ved å fremvise relevant dokumentasjon på kjøpet: Garantien dekker bare den kjøpte reservedelen.
• Den dekker ikke følgeskader.
• Innen tolv måneder etter kjøp og montering av reservedelen, utført av et autorisert IVECO-verksted, ved å fremvise dokumentasjon på kjøp og montering: Garantien dekker reservedelen og tilhørende arbeidskostnader. Den dekker ikke følgeskader.